Cum te asiguri că zeci de furnizori din întreaga lume livrează aceeași calitate? Pentru Mercedes răspunsul este: PIA. Aplicația dezvoltată de .msg group, cu ajutorul echipelor de Dev din Romania, bifează totul la capitolul complexitate, siguranță și control în timp real.
Parts Inspection & Approval (PIA) e prezentă în viața echipelor .msg Romania încă din 2016, când echipele de Devs au început să dezvolte partea CORE a aplicației. A fost nevoie de 4 ani pentru ca aplicația tailor made să devină funcțională pe rețeaua de furnizori Mercedes, integrând un proces foarte complex, cu funcționalități diferite, în care orice eroare majoră poate înseamnă compromiterea calității unui lot de vehicule. În 2024, PIA arată mult diferit de varianta inițială, și nu ne referim doar la tehnologii, care, firesc, au evoluat, ci de întreg universul în care 25.000 de utilizatori din 61 de țări trebuie să funcționeze în același flow.
Cum funcționează PIA?
Aplicația are un rol crucial în procesul de asigurare a calității, siguranței și fiabilității vehiculelor produse de Mercedes. Cu ajutorul ei, procesele de inspecție, testare și aprobare a componentelor sunt eficientizate și îmbunătățite continuu. Din toate fabricile din lume care livrează componente auto către Mercedes, inspectorii companiei introduc în aplicație date despre loturile de produse, despre testele de verificare care au fost aplicate pe acestea și rezultatele lor. Astfel, în orice moment, se pot urmări în timp real date legate de conformitatea componentelor și trasabilitate procesului. Toate aceste date sunt securizate, pe diferite nivele, în funcție de utilizatori. E un mod concentrat de a explica o aplicație cu foarte multe funcționalități, toate dezvoltate de echipa .msg Romania.
Echipa din spatele PIA
Aplicația este gestionată de o echipă de 29 de colegi din birourile .msg din Cluj, Târgu Mureș și Brașov și alți 3 din .msg Germania. Aceștia sunt împărțiți pe echipe mai mici, fiecare având alocat un set de submodule ale aplicației. La ultimul „recensământ”, am numărat peste 15 tehnologii în care se lucrează, de la PostgreSQL și Hibernate pe partea de baze de date, la Java, Quarkus, RabbitMQ și IBM MQ pentru back end, React și Redux pentru front end. De curând, s-a introdus și GitHub Copilot, primul tool de AI folosit pentru aplicație. Mai adăugăm și Kubernetes, Docker si Helm pentru Cloud Infrastructure și ne oprim, ca să nu vă zăpăcim.
Cum se lucrează pentru PIA?
E nevoie de comunicare foarte bună între echipele de Devs pentru că submodulele aplicației comunică între ele și e important ca fiecare schimbare sau evoluție pe un proiect să fie cunoscută de toți. Se testează mult înainte de orice release, atât în echipa de Devs cât și de către client, pentru că o simplă eroare poate să influențeze un întreg proces. Acum, sprinturile durează trei săptămâni, iar la sfârșitul fiecăruia se merge cu modificările direct în producție. Pe viitor, ambiția echipei este să scurteze timpul în care noile functionalități pot fi folosite de către utilizatorii finali și, de ce nu, poate să ajungă la un release în fiecare zi.
Faptul că o mare parte din echipă optează să lucreze de la birou ajută mult în ritmul zilnic de lucru. Orice problema este discutată pe loc, fără a mai fi nevoie de un meeting și soluțiile vin chiar și de la cei care nu sunt direct implicați.
Un mare plus este colaborarea cu clientul. Anual, se încearcă măcar o întâlnire față în față cu echipa de la Mercedes, în România sau în Germania, iar online există un dialog constant și foarte productiv cu oameni pasionați de tehnologie și încântați de propunerile venite de la programatori.